händer skumma grejer på landet..

för en gångs skull tänkte jag igår somna i tid. och ja, jag somnade vid elva. MEN för att vakna en timme senare av ett helvetes ljud. hela mitt rum blinkar i en slags orange färg och det tjuter utanför mitt fönster.
kan höra att det blåser och regnar som satan.
tittar ut genom fönstret. det förbannade larmet har gått på bilen.............................. förmodligen har det startats pga blåsten. rusar ut på verandan och är supernära att halka då golvet är halt. av vad vet jag inte, såg ut som grus men kändes som sånt där hagel.
försöker larma av bilen men eftersom batteriet i dosan är dåligt så måste jag ändå gå de få centimeterna till bilen. i ösregn. i kylan. i blåsten. iklädd linne. och jag trodde på allvar att jag skulle blåsa bort..
vilket uppvaknande!

nu har jag beställt lite filmer (igen). 6 stycken för att vara exakt.. man måste ju kunna fylla ut dvd-hyllan sen när man väl flyttat! (vilket är snart. vilket påminner mig om att jag måste börja packa...) 


adios amigos / Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback