bara minuter kvar!

yeeeeyj, nu är fredagens arbete avklarat och det är HELG!
kikar ut genom fönstret, becksvart ute. men damn, vad mysigt!
tända lite ljus när man kommer hem, elda i kakelugnen.. fredagar är bäst helt enkelt!



en annan grej, de ska lägga jordvärme i vår trädgård och igår var de hemma och grävde upp hela gräsmattan. sen på torsdag så kommer de och installerar värmepumpen eller vad det heter. kl 8 på morgonen. nu till själva grejen.............. mamma och pappa åker till italien på torsdag, på kvällen.
och när de installerat pumpen, så försvinner vår "vanliga" el automatiskt. tänk då ifall det inte fungerar.. och man måste göra grejer med pumpen.. då finns bara jag hemma och jag är ju verkligen duktig på sånt. för jag tror knappast att morsan & farsan hinner upptäcka något fel under den dryga timmen de är hemma innan de åker.. sen åker syster till göteborg på söndag i tre veckor. helt ensam hemma från torsdag till tisdag med andra ord. helt underbart skönt, OM värmen nu fungerar.. fan för att frysa hela helgen. fast, man kan ju göra som pappa sa nyss:

"du kan ju alltid bosätta dig i vardagsrummet och elda i kakelugnen. då blir det varmt.
jag kan ta in massor med ved till dig." 

det är min pappa det...


naaaej, nu åker vi hemåt!! tjingeling.

over and out / Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback