jag vill bara skratta...

så sitter man här i kylan på jobbet och ångrar att man inte tog med vantar, halsduk & mössa. finns ingen värme ute på lagret/verkstaden, bara en stor klumpig pryl som spyr ut kall luft. och det hjälper ju, verkligen.. fattar fortfarande inte varför vi inte kan få ha elvärme där ute. mycket märkligt..  


well well. min dag idag har varit rätt så okej, om man bortser från utskällningen imorse.. HERREGUD vilket weirdo. satt i tio minuter och försökte förklara vad en felsökning innebär och att man tar ut en avgift på det, även om det inte går att reparera eller om man inte kan hitta felet, för så är det ju alltid. så var karln inte svensk och då är det ju tyvärr ännu svårare att förklara.. iaf, tillslut kände jag att det fick vara nog för jag klarade inte av att vara tillmötesgående längre. (och det skulle nog ingen varit efter ett sådant samtal.....) TIO MINUTER. och han bara skrek och gapade och kallade mig lilla gumman.. (vilket jag f.ö. hatar att bli kallad. speciellt av folk jag inte ens känner.) jag sa åt honom att jag skulle be serviceteknikern att kontakta honom när han kom in för dagen. men nu när jag började skriva på bloggen här så ringer telefonen och det är samma karl i luren! han börjar, precis som imorse, att skrika och gapa så fort jag svarar. han drar samma historia igen men den här gången orkar jag inte käbbla emot så jag säger, återigen, att serviceteknikern ringer honom när han kommer in.. då helt plötsligt är han hur tacksam som helst, "tusen tack tjejen" osv.
man får höra väldigt konstiga saker här på kontoret. häromdagen när jag skulle avsluta ett samtal, hörde jag "puss&kram" i luren och jag blev helt ställd. tappade tråden totalt och fick för mig att jag pratade med någon annan.. ;) vilken tur att jag insåg att det var en kund och inte sa detsamma tillbaka.. haha.
sen fick jag höra att jag var gullig.. (och med gullig menar jag att jag var tillmötesgående och trevlig). men ändå, det finns ju andra ord som är mer lämpliga rent affärsmässigt..
och sen kallar folk mig för "damen på kontoret" när pappa och dom är ute på jobb.. "jag pratade med damen på ert kontor häromdagen..". vad faaaan, jag är ingen dam! jag är Lina!



over and out / damen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback