nu äre mycket som snurrar i huvudet..

två dagar kvar att pendla. ska bli SJUKT skönt att slippa det sen för seriöst, att jag överlever hemresan är ett under. är så trött att ögonlocken faller ihop hela tiden. obehagligt.


har varit mycket idag, ändå inte. huvudet snurrar av allt jag lär mig (som jag borde kunna från gymnasiet, haha). substantiv,verb,adjektiv. ja det är sånt alla har ett "hum" om. men sen finns det pronomen (personliga och opersonliga), prepositioner, adverb, räkneord, artiklar, partiklar, subjunktioner, konjunktioner med mera med mera. positiv form, komperativ form, superlativ form. infinitiva, finita. presens, preteritum. bestämd eller obestämd form. singularis, pluralis. neutrum, utrum.

ja jag kan skriva betydligt mycket mer, och betydligt mycket svårare ord, men ni kanska hajar? det är sånt där man LÅTSADES lyssna på i grundskolan....... nu får man stå sitt kast! haha. svensk grammatik, helt jävla underbart... ;-)


och gud så "klantig" jag var som inte gjorde läxan. tänkte att det går man väl igenom tillsammans.... (man skulle sortera diverse ord från huvudsatser, bisatser och fan & hans moster i olika ordklasser. många ord var det.) 
för att citera läraren:


"för att alla ska få chansen att visa vad de kan så går vi i turordning. de som inte kan svara säger pass.."

där satt jag som ett fån, försökte räkna ut vilka ord jag skulle få sortera. för inte fan vill man säga "pass" och känna sig som en jubelidiot.. men det löste sig ändå. men jag kan ju säga som så att hädanefter ska jag se till att GÖRA övningarna.

pratade lite med en tjej efter seminariumet också, skönt att hitta någon att prata och diskutera med. det var min största skräck. att sitta där i salen helt utmobbad. för klassen är väldigt blandad och jag känner väl inte direkt för att ägna tid åt att lära känna människor som passerat 50-årsåldern liksom. kan DOCK vara trevligt att prata med dem, men aja, you get it.


mer... hmm.... vad har mer hänt idag... jooooooooooooo jobb på bolaget ser lovande ut!! butikschefen skulle återkomma i slutet av september. och han skulle kolla mina referenser.. ;-) vet ju att mamma säger mycket positivt om mig och L har ju varit sjukt nöjd med mig. slår honom gul & blå om han inte säger det. haha.


och meeeeeeeer.... joooooo jag fick tag på han som bor i min blivande lägenhet och THANK GOD FOR THAT, för jag får nyckeln på söndag!!! sååå skönt att kunna flytta in och slippa pendla på måndagen efter.
sen igår hade jag en diskussion med han som ska flytta in i min lägenhet. kort och gott: karln är helt körd och patetisk. han blev ännu mer patetisk när han senare skickade ett sms och bad om ursäkt.


sen har jag ett "problem". jag hade tittat ut en skitfin cykel på (hör och häpna) COOP FORUM!! kostade bara 2500:- vilket är ungefär hälften av vad man får ge i cykelaffär. 7 växlar, grå-vit damcykel. (inte haft damcykel sen jag gick på lågstadiet typ). grym var den!! men vi var så jävla dumma och köpte den inte direkt utan sa att det tar vi till helgen.
så var vi där i lördags. då var den slut.

och den där lappen där priset stod var bortplockad. alltså får de inte in den igen................................ så nu måste jag tänka om helt och leta ny cykel. tänker kika på coop i linköping också, för det KAN ju vara så att den finns kvar där. men idag ville jag inte åka dit.... jag hittar inte. och jag vågar inte köra där för vid tornby är det fanimej förvirrande. haha. well well, en cykel måste jag iallafall ha innan måndag!


nää nu orkar jag inte skriva mer. det får "räcka". ^^
måste fixa middag och lunch till imorgon.


tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback