adiós suecia, hola españa!

för vissa är det kanske så. för någon kanske. för om typ två timmar ska martin gå upp ur sin säng och åka till flygplatsen för att sedan flyga (såklart) till Barcelona. till Spanien. gud så avundsjuk jag är. alltid undrat hur spanien är.. what the fuck, kan (snarare "kunde") tillochmed prata spanska men ändå aldrig varit där. skamligt!! gran canaria räknas ju knappt........! nåväl, jag hoppas att de får det bra där nere. varmt är det visst, jämfört med sverige då såklart. mellan 15-18 C tyckte jag nog att jag hörde?



idag har jag varit på julbord med f.d. jobbet. inte speciellt mycket för en vegetarian att välja på på det stället. bättre var det förra året då vi var på en grekisk restaurang. men jag fick faktiskt en planka istället för julmat! massa gratinerad potatismos och nån slags stuvning med grönsaker. och jag hade tur för sen fick jag höra att varmrätten inte alls var någon höjdare. förstår inte hur man kan misslyckas med julmat. så enkelt.


nu väntar jag på mamma och pappa som kommer med käk från Max. drog hem tidigare än dem, orkade inte stanna kvar.. blev så förkyld och kall av att gå runt på stan.


imorgon blire nog julklappsinhandling. sen ska vi på kalas hos min kusin. sen föreslog pappa bio eftersom mamma ska åka gocart och äta mat med sitt jobb. trevligt att hitta på nåt med bara pappa. har nog aldrig hänt tidigare, haha..

btw linda, angående mozartkulorna. varje gång jag hör det ordet så kommer jag att tänka på dig. fucking mad!
(vet inte hur du gör dina men iår gjorde jag inte på vanliga sättet, dvs. nougat, mandelmassa & blockchoklad. nej, jag blandade ner florsocker och sirap i mandelmassan och schesus, det blev SÅ mycket bättre/lättare/godare).


men nu ska jag vara ärlig. det kändes som att det fattades någon på julbordet. eller ja, det GJORDE det. Martin.
hela tiden kändes det så.
syster med fästman var visserligen heller inte där men de ser jag så sällan så det räknas inte..



stuck on you bebi. är så van vid ditt sällskap, dag som natt. känns märkligt när du inte är med mig.
men... ses på måndag igen. :-)



Kommentarer
Postat av: Hanna Paavola Önnebro

Hej!

I c u!

/"Neri Vikt"

2007-12-08 @ 18:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback