min maja ska opereras

var hos veterinären idag för att klippa stampes tänder, vaccinera maja & undersöka ett sår på hennes nacke. och jeeeeeeeeeeeesus.. vad populär veterinären var. haha, maja fräste som attan.. mycket sällan hon gör det annars. (bortsett från när man jävlas med henne med en tygtiger som ligger i sängen, som hon verkligen avskyr.. och jag kan inte klandra henne, jag tycker också den är otäck. haha.) sen säger veterinären att det är antingen en infektion eller en tumör (!) och hon trodde mer på det sistnämnda. gaaaah. hade inte en tanke på att det möjligtvis skulle kunna vara cancer... känns ju inte alltför kul. men vi bokade in operationen till måndag och vi får se efter analysen vad det egentligen är.. och om det skulle vara en tumör, så hoppas jag inte att den är elakartad för då kan det ju ha spritt sig.. hemska tanke.
aja, en vecka kvar.. sen är hon förhoppningsvis "botad". (inte för att hon har lidit av det, men det kommer nog kännas bättre för moi..) och pappa var ju himla rolig: "det kanske är därför hon alltid varit så konstig, med sina ryck och allt". iofs så har han rätt, hon har ju varit lite smått galen under flera år. men har svårt att tro att hon skulle haft cancer i flera år.. yeeeeah yeah.

internet har jag nu förresten. efter måååånga försök att få igång det.. tdc har en skit-support, enligt mig. iaf den första jag pratade med. helt djävla värdelös.. så kom pappa hit, och pratade med nån annan. och då fick vi skriva in ip-adresser & grejer. plötsligt fungerar det! hade karln jag först pratade med sagt samma sak hade jag för det första inte behövt ta hit pappa och han hade inte behövt hålla på och koppla om telefonjacken.. nåväl, slutet gott allting gott..

och till sist: nu väntar jag på bankgironr. samt belopp för handpenningen på katten.. ska ner i mitten av mars och hälsa på henne. =) oooh, det är så roligt!

over and out / Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback