19 dagar kvar

nu börjar det dra igång igen...! letandet efter lägenhet i Linköping. och redan har jag möjlighet att få en tvåa på 65 kvm. ligger visserligen i nästan samma område som jag bodde i innan så det är ju en liten bit från stan. 4100:- kostade den. lite mer än vad jag hade tänkt mig.. max 4000 har jag ju sagt. men å andra sidan, en hundring mer eller mindre.. skulle vara så smidigt om man kunde ha en etta. men det går inte nu när jag har två katter. blir alldeles för trångt! bokade iallafall in en tid då jag ska komma och kika på den, men det blir om flera veckor.. så om jag får en lucka eller kan ta ledigt nästa vecka så sticker jag nog dit då. för risken är ju stor att någon annan hinner ta den tidigare annars.

ringde även mitt nuvarande bostadsbolag och har fått klartecken att jag kan leta efter en ny hyresgäst som kan flytta in tidigare än de vanliga, regelrätta 3 månaderna man har i uppsägningstid.

nu snurrar verkligen allting. många frågor. nästan alla är dock på det ekonomiska planet.. jag kan klara hyran om jag får extrajobb, vilket mamma sa inte skulle vara några större svårigheter.

mindre inkomst + mer utgifter = ?
kan någon lösa den ekvationen åt mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback