37 dagar kvar

har precis bokat tid på infektionskliniken. jo visst, lina ska ta spruta. vaccinera sig mot hepatit a. och kanske lite annat. kommer svida som fan i plånboken, hela denna månaden är åt helvete rent pengamässigt. tack gode gud för att man har "hemmabanken". men men, att vaccinera sig är ju ingen onödig investering direkt. skönt att slippa oroa sig för sådant under utlandssemestern. och det håller i sig hela livet, när man väl är fullvaccinerad. så den kostnaden gör väl inget i det stora loppet direkt..

det är bara det att jag är så fruktansvärt spruträdd. klarar inte av att ta blodprov, inte ens att sticka sig i fingret för att kolla blodsocker. och tanken på att man ska spruta in nåt i kroppen... HUUUJAAAA. det kommer sviiiiiiiiiiiiida. och jag kommer säkert bli kritvit i ansiktet. så himla pinsamt. :( jag är ju inte rädd för sprutan i sig, det är jag faktiskt inte. min hjärna tycker helt enkelt inte om att ha nålar i kroppen. (säger hon som piercat läppen 3 gånger om och kan tänka sig att pierca sig fler gånger.. men det är faaanimej inte samma sak!)



fick hem taxfreekatalogen förra veckan. mums... massa alkoholhaltiga drycker till billigt pris. :) synd bara att man endast får ta med sig 1 liter sprit och 3 liter vin in i Turkiet.. satt och funderade på det här med bagagevikten. handbagage får ju vara max 5 kg. om man då köper 3 liter vin i taxfreen (ca 3 kg) ska jag då tänka på det tidigare och ha max 2 kg i handbagage? eller spelar det ingen roll när man väl gått igenom säkerhetskontrollen som är innan själva taxfreeområdet? måste kolla upp det där.



igår shoppade jag loss! som en tok dessutom. kom hem med 11 nya linnen & toppar, två korta kjolar, en klänning samt två shorts. på lunchen ska jag iväg igen och inhandla en kjol till som jag ångrar att jag inte köpte igår.. nästa vecka ska jag och mamma till göteborg över en dag, ev. sova över. då ska jag shoppa ännu mer.. denna gång lite skor, kofta, caprijeans och smycken. och ja, förmodligen lite till....

jag har inte råd. men jag behöver kläder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback