sjuk?

vaknade idag med halsont och var sådär söndags-seg. (trots att det är tisdag.) sen ringer det på dörren och utanför står två vaktmästare som ska plocka isär mitt element och ta med sig det för reparation. efter 10 minuter ringer det på dörren igen och då är det en målare som ska måla runt om dörrarna i veckan och skulle bara kolla att det var ok. vaktmästarna blir kvar i ca en halvtimma och går samtidigt som jag, varpå den ena säger att det inte alls är säkert att det går att reparera och isåfall måste det beställas ett nytt (vilket kan ta tid) och under tiden ska där stå en fläkt (!). jag har levt med en fläkt som enda värmekällan och tro mig, det är inte det mest praktiska.. 
och när jag kommer till jobbet känns halsen ännu värre, hostan kommer tillbaka, och den där söndags-segheten har liksom tiodubblats. hittar ingen motivation till att jobba.. efter nån timme kommer frossan. och nu har jag suttit här i flera timmar och frusit. trots att jag har dragit upp jackan över öronen och har mina vantar.
nu har jag blivit jättetrött och orkar knappt svara i telefonen.. känns som jag står utanför min kropp och bara tittar på? märklig känsla det där.. lite drygt två timmar kvar innan jag kan bege mig till apoteket och införskaffa strepsils, bafucin och en febertermometer..

tänk om man kunde sova sig igenom hela vintern.. vad enkelt allt skulle vara då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback