strejk?

angående det omtalade strejkkaoset som just nu härjar runt om i landet.. jag har full förståelse för kabinpersonalen. man vet ju själv hur man suttit i flygstolen i över 10 timmar och undrat hur de ORKAR. en stor eloge till deras insats på flygningarna. har aldrig mött en otrevlig flygvärdinna! de hjälper alltid till så gott de kan där uppe i luften. de ordnar med mat och dryck. de städar iordning. de tar hand om sjuka passagerare och visar omtanke. de förklarar och berättar, de skämtar och skrattar. allt detta sköts på ett mycket diskret och smidigt sätt samtidigt som de ansvarar för mååånga människors säkerhet!


DET ÄR KLART DE SKA KUNNA ÄTA ORDENTLIGT, TA EN PAUS OCH ANVÄNDA TOALETTEN!!



förstår heller inte alla tjuriga resenärer som säger "tråkigt att det drabbar oss" osv.
SÄG MIG, vad är vitsen med strejk om den inte påverkar samhället?
hade jag själv haft en resa inbokad så hade jag förmodligen varit lite besviken. men man måste ju tänka som så att det är nödvändigt! tänk om det (gud förbjude) händer något när man sitter i ett flyg. man är då helt beroende av kabinpersonalen som kanske är totalt utmattade och inte har möjlighet att fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt. det får ju förödande konsekvenser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback