bartender!

jag är helt såld på att börja med det igen. bartendra alltså. har bestämt mig för att läsa i min barbok igen, plugga spritsorter och allt möjligt. så ska jag även plugga in drinkar. en hel del sitter ju kvar i huvudet men jag vill kunna mer. ska även köpa lite grejer av en grossist, en bättre iskross, lite droppkorkar för att träna på att hälla upp exakta centilitrar utan att behöva måttglas. på testet på barutbildningen fick jag mellan 98-99% rätt på "provet" att hälla upp exakt rätt mängd på det här viset. jag kan - men jag måste öva igen! min plan är alltså att öva hemma tills jag känner mig redo att börja söka bartenderjobb.

jag vill vara bäst! vill kunna överglänsa alla de s.k. bartenders som endast kan drinklistan på det stället de jobbar på. vill bevisa att jag är skicklig. för är det något jag kan så är det tamejfan sprit, det kan ingen säga något emot!

jag ska också börja träna flairing, lite som jonglering. detta är grymt underhållande och praktiskt om man blir så duktig att man kan kombinera flairing med drinkblandning utan att blinka.

helt enkelt - jag ska bevisa för världen att jag visst kan kalla mig bartender.

image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback