turerna runt alfa-kassan..

jag vet inte var jag ska börja! herrejävlar vad mycket byråkrati det är på den myndigheten. och efter maktskiftet har det tillkommit nya regler och lagar som fördröjer ens ärende ännu mer. jag sökte ersättning i slutet av november. vi är snart i mitten av februari och ännu strular det. kan inte gå in på detaljer mer än att det är absurt att den myndigheten får finnas kvar. varenda en man pratar med är inkompetent och jag SKOJAR INTE! tillochmed min mamma har ringt dit och undrat vad fan de håller på med. hon höll med mig, inkompetenta allihop. och det roliga är att de själva håller med att mycket är konstigt.  så nu ska jag skicka in ytterligare uppgifter.... mina pengar dröjer kanske en månad till. vilket resulterar i att jag måste låna av mamma o pappa pga. flytten. yeeeeeeyj... vilket djävla krångel. sen hotar de med att jag kan bli polisanmäld och få böter och fängelse. för nåt man inte gjort. haha. helt galet! ja jisses.

sen krånglar min hyresvärd, eller ja, de hör inte av sig. en tjej ska skriva på kontrakt att hon tar lägenheten tidigare men de på graflunds har sagt att jag måste skriva under att jag förkortar avtalet. det underliga är då att de ber henne skriva på kontraktet när de inte ens kontaktat mig om att de har en ny hyresvärd. även inkompetenta där. (och det håller i stort sett halva linköping med om..................)

allt är så ovisst för mig och jag HATAR att inte ha svaren.


DÄRFÖR blev jag så jävla LYCKLIG när jag idag fick veta att jag får stanna på jobbet. det är en grym känsla att veta att de tycker att jag passar in och att de tycker att jag är kompetent, nyfiken och kreativ, vilket behövs på det jobbet. en tjej var där tidigare för att prova på men hon fick alltså inte stanna kvar. jag är bättre än henne! det är en HÄRLIG känsla! som jag visste blir det en deltid på 24 timmar/vecka förlagt måndagar till torsdagar. jag är LEDIG på FREDAGAR!! det passar så himla bra eftersom jag fått jobb på spritbutiken och det är främst i veckosluten man har chans att få jobba.


sen får jag även en BIL på lördagkväll! jag och Martin åker till Jönköping efter att jag slutat jobbet. vi stannar över natten och tar bilen hem till Linköping på förmiddagen eftersom vi ska ut och äta med Martins släkt då hans mormor fyller år.


lite glada nyheter trots allt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback