skrynkliga fingrar..

disken som stått i köket i två dygn är numera diskad. är såååååå trött på att diska! jag mår dåligt av att se högar med disk och eftersom jag inte orkar tjata längre så blir det jag som städar iordning köket.. stod i 45 minuter och sitter nu här med skrynkliga fingrar. riktigt vidrigt! om det är så här fingrarna känns när man passerat 60/70 something.. tjaaa, kan ju säga som så att jag verkligen inte längtar dit................................

jag och martin har kollat på två lägenheter nu, dock inte de jag skrev om i bloggen. Martin hade hört från sin nuvarande hyresvärd att det fanns lägenheter lediga till 1:a mars. det visade sig att det fanns 3 stycken! alla tvåor, två av dem i byggnaden bredvid och den tredje vägg i vägg med Martins nuvarande lägenhet. de två i den andra byggnaden var dock lite mindre än den här bredvid. vi har visserligen inte tittat på grannens lägenhet men förhoppningsvis kan vi göra det idag. den är förmodligen lite finare också då de hade renoverat för inte så längesen.. (var så jag uppfattade det iaf). nackdelen med lägenheten intill är att den också är på "markplan".. men vi får se. förhoppningsvis vet vi hur vi ska göra i slutet av veckan.

imorgon ska jag på anställningsintervju! håller tummarna för att det blir JOBB!

hmm, what else.. jooo USA-resan är delvis bokad. flygplatser Stockholm/New york samt New York/Stockholm är bokat. 3 nätter på ett hotell mitt på Manhattan är också bokat. det som ska bokas är flygplatser New York/Orlando samt Miami eller Orlando/New York, bil/minibuss i två veckor med start i Orlando samt boende i Orlando och i Miami. mamma hade hittat ett URFRÄSCHT lägenhetshotell i Miami precis vid stranden. får se vad det blir! sen lutar det nog åt att hyra ett "eget hus" i Orlando. vi väntar med spänning.. :)

MÅSTE få tag på en digital system kamera innan USA eller direkt när vi kommer till New York. Martin funderar starkt på att köpa en i USA just för att de är så mycket billigare där. men jag vet inte om jag kommer orka vänta tills dess. har velat ha en ny kamera sedan i höstas och det är så många månader kvar till USA..

nej, nu ska jag ut och traska en halvtimme. sen ska jag surprisa bebi med ett skumbad, så fort han kommer hem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback