varit vaken FÖR länge..

strax innan klockan slog 4 vaknade jag.. och har varit vaken sedan dess.

djävla katter! :( anledningen var en mardröm. och i den tuggade Alli sönder Martins fingrar och jag var så säker att det hade hänt på riktigt! (det var inte förrän en halvtimma sen jag insåg att så var inte fallet. Martin vaknade och hans fingrar var oskadda). den efterföljande timmen låg jag och vred mig i sängen och funderade hur jag skulle göra med "kattungen", som den 28 januari blir 1 år gammal. funderade på att ringa en veterinär och höra om de har en så kallad kattpsykolog, vilket de hade i Jönköping. kanske man kan få något slags svar på varför hon är som hon är (hon bits, har dåligt balanssinne, har inte löpt vilket de brukar göra innan 1 års ålder, sen tycker jag att hon är rätt så tunn). kanske beter hon sig så här just för att hon fortfarande är ung. hon var mycket värre förr men då bet hon inte så hårt som hon gör nu.. :( det går ibland hål på huden. hon liksom hugger efter en. kanske skulle hon bli bättre om hon får kastreras eller steraliseras, minns inte vad det är dom gör. vet att Maja blev betydligt lugnare då. sen låg jag och tänkte på omplacering.. för vad sjutton ska vi göra om hon inte växer ifrån det? Maja kommer stressas ihjäl av allt jagande och bitande! ingen utomstående kommer att kunna ta i Alli utan att känna sig nervös/rädd.

MEN

nu har jag bestämt mig för att avvakta och se hur hon blir med tiden. sen i mars då de ska vaccineras så tar jag nog en diskussion med veterinären.




efter den timmen började jag tänka på lägenheter....... vi var inne i grannlägenheten igår och guuud, där vill jag bo. det kände jag så fort jag satte foten innanför dörren. jättefina golv! lagom stort kök för 2. rymligt ljust vardagsrum och ett lagom stort sovrum.  finns få nackdelar: lika litet badrum som Martin har nu (och tro mig, det är jääävligt litet..) kommer bara få plats med en kattlåda, inget badrumsskåp (det får stå utanför isåfall). sen var det grå tapeter i sovrummet och det såg lite mörkt ut, men med rätt ljussättning och gardiner kan det bli riktigt läckert. nackdelar ut Martins ögon: mindre balkong än de andra lägenheterna (dock lika stor som den han har nu) och så är lägenheten nästan på markplan, alltså viss insyn.
men jag tycker ändå att det är mest fördelar och minst nackdelar på den här intill... sen behövs det ju inte tapetseras, vilket behövs i alla rum i den andra lägenheten. diskussion pågår och svar ska nog finnas ikväll.



när jag låg och tänkte på allt det där, inredning och grejer, så ringde alarmet och då gick vi upp... och här sitter jag nu. och kommer på att jag har tvättid till kl 14.

so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback